carlijnmaudy.reismee.nl

Stage op zijn mediterraans!

Sinds ons vorige berichtje hebben we nog wat stadjes bezocht als Valetta (de hoofdstad) en Mdina. Ook hebben we een van de schone zandstranden in de omgeving gezien. Verder zijn we in da club geweest! Die blijken hier allemaal in een hoekje bij elkaar te liggen, het wordt Paceville genoemd, wat op de kaart gewoon als een dorpje staat, bizar!

Woensdag begon onze stage! Het liet ons allebei niet geheel ongeroerd en vonden het wel wat spannend. Dit bleek helemaal niet nodig te zijn. We kwamen namelijk aan, waarna onze pasjes werden gemaakt. Langzaam als ze zijn, waren we anderhalf uur verder! Daarna ontstond het debakel van onze consultants (zo noemen ze hier de uberdokters) zoeken. Dit bleek nog een heikel punt, want piepers hebben ze hier wel, maar ze gebruiken ze niet! In ieder geval niet voor deze doeleinden. Na een uur het hele ziekenhuis door gesjeest te zijn om die man te zoeken, vonden wij onze consultant, dokter Vella. Tussendoor bij de poli konden we hem even een handje geven, hij zei ons morgen terug te komen.

Donderdags kwamen we aan en kregen we niet eens hallo van grote vriend Vella, wat een beetje jammer was. We gingen daarna met 4 personen met hem en zijn assistenten meekijken tijdens de ward round, de visite. Dit was een beetje veel, want ja, wie wil er nou 7 paar ogen op zich gericht hebben als je wide open ligt. Nadat Maudy bij een keizersnede mee had gekeken en Carlijn bij een natuurlijke bevalling, hebben we proberen te regelen dat het overbevolkings probleem opgelost zou worden. Maaike zou teruggaan naar haar originele consultant, Carlijn kreeg een andere en dan zouden Maudy en Julia overblijven bij dokter Vella.

Zo kon Carlijn vrijdags bij de poli van dokter Scerie meekijken en Maudy zaterdags bij de operaties van dokter Vella! Hopelijk gaat het zo goedkomen! Tot zover de manier van regelen in de mediterraanse regio.

Dan zijn we nog iets belangrijks vergeten te melden, want we zijn verhuisd! We wonen nu in Sliema, een wat drukker dorpje dan Msida, waar ‘s avonds dingetjes te doen zijn. Ons appartementje is groter, mooier, we hebben een eigen badkamer, maar above all: vanaf ons balkon hebben we uitzicht op zee!

Later meer over onze momenten dat we de toerist uithangen en pogingen doen tot maltese uberdokters volgen!

stephanie

Super gaaf ladies! Goed geregeld allemaal.
Lekker genieten en veel leren daar!
kus x

Dorieke

Chicas! Klinkt goed daar. Vooral dat uitzicht, niet normaal! En die dokters, McDreamys of Dr.Phils? X

Yvonne

Aaah wat ben ik jaloers op dat uitzicht op zee! Dat had ik in Montpellier ook... Nu zit ik maar in dit koude kikkerlandje.. Geniet van jullie tijd daar!!!!

Mattanja

mooie foto's carlijn! Heerlijk!

Nicole

Hey Carlijn, wat een mooie foto's zeg! Vooral die strakblauwe lucht en dan die lichtblauwe Lagoon erbij, ik ben jaloers ;) In ieder geval heel wat beter dan het grauwe weer hier. Heel veel plezier nog daar en tot snel! x

Serah

Het klinkt echt heel leuk allemaal... Wat een avontuur!
En dan die foto's er nog bij, supermooi. Wat een uitzicht vanaf jullie appartement! Gelukkig ben ik maar een klein beetje jaloers op jullie ;)

Veel succes en plezier!

Tanja

Klinkt allemaal weer heerlijk!!!!

Jullie gaan nog veel bijzonders meemaken!

Have fun!

Veel liefs xxx

Ronald

Hi Maudy,
Ik volg je 'dokters roman avontuur' vanuit Shanghai.
Heel veel plezier en succes met je stage. Ook de groetjes van (tante) Gaby.

Juul

Hee carlijn!
Ik hoorde gister dat ik je op deze site kan volgen, wat leuk! Mooie foto's staan er al op ;) en het uitzicht op zee klinkt geweldig zeg! Hoe was het om een bevalling mee te maken.. of had je dit al eens gezien?
Ik zal de site regelmatig checken om te lezen wat jullie allemaal meemaken ;)
Groetjes vanoet Sjietecoaveee!! x Juul