carlijnmaudy.reismee.nl

Sicilianen, Siciliaanse sardientjes en Siciliaanse kerken, veeeeel!

Na een mooie vlucht van maar liefst 140 km, kwamen wij aan in het groene Sicilie. Wij keken onze ogen uit, de Siciliaanse mannen trouwens ook. Na 5 weken Malta zonder kleur, waren we blij weer wat groens om ons heen te zien. Maar, al gauw kregen we heimwee naar ons Arabische eilandje. Engels spreken doen ze hier namelijk niet! Ook als je zegt dat je geen Italiaans spreekt, blijven ze doodleuk door ratelen in het Italiaans, heel praktisch.

Als eerste kwamen we aan in Catania. Best een groot stadje in het oosten van Sicilie. Mooi stadje, alleen nietheel veel te zien. Echter! De vismarkt was hilarisch. Het waren honderden Italianen die allemaal dachten het hardst te kunnen schreeuwen. En ja, ook als ze een halve meter naast je staan, denken ze nog dat je ze niet verstaat als ze niet schreeuwen. Ons gehoorbereik is daardoor helaas alweer geslonken. We zagen niet alleen sardientjes en mosselen, maar ook heuse zwaardvissen, met zwaard en al er nog aan! Dolletjes. Na dit spektakel vonden we eigenlijk dat we er zelf van moesten proeven, vandaar dat wij heel heldhaftig vis hebben gekocht! Het bleek hierbij echter wel dat afdingen niet onze grootste talent is (Dirk, waar ben je als we je nodig hebben). Natuurlijk hebben wij in de avond zitten smikkelen van deze vis.

Ook hebben we in het oosten het dorpje Taormina bekeken. Dit bleek een toeristisch plekje te zijn, maar zeker de moeite waard. Idyllische piazza's en natuurlijk, veel kerken. Ook hebben we hier een oud Grieks amfitheather bezocht. Na dit stadje hebben we ons gewaagd aan een bezoekje aan de Etna! Onze gids vertelde ons dat het een van de top 5 meest actieve vulkanen is van de wereld en dat hij elk moment kan uitbarsten. Dit vertelde hij op het moment dat we op de vulkaan stonden, hoera. We hadden er zin in. Wij hebben hier ook opgedroogde lava gezien, wat net chocolade leek, mmm ;).

Daarna hebben we onze reis vervolgd naar Palermo! Palermo, in het noordwesten van Sicilie,bleek een grotere stad te zijn, met als gevolg: meer kerken. Deze hebben wij dan ook allemaal trouw bezocht. Wat nog best interessant bleek, we hebben geleerd over de Arabische versierselen en Romaanse stijlen. Daarnaast lazen wij in onze lonely planet dat deze stad wat onveilig bleek te zijn. Wij verwachtten spectaculaire maffia shoot outs. Helaas, het enige wat we hebben gezien waren politieagenten met kogelvrije vesten.

Nu staan we op het punt de boot naar Napels te nemen! Dit gaat ons de hele nacht kosten, meer dan 10u. We zullen daarbij op het dek slapen, we waren namelijk te arm voor een bedje :).

Ons volgende verhaaltje zal dus komen vanaf het vasteland!

Doei!

Maaike

hela meiden!!!
wow dat zijn weer leuke verhalen om te lezen!
ik mis jullie hier echt enorm in malta!
echt helemaal niet meer hetzelfde toen jullie hier waren!
mijn 2 consultants waren allebei al weg vanaf dinsdag, dus heb hele week vrijaf gehad!
k hoop snel terug een verhaaltje van jullie te kunnen lezen
met hopelijk een bezoekje in nederland erna :)
dikke kus aan allebei
ik mis jullie!!

antoinette

Zo direct ga ik de foto's bekijken. Ik heb waarschijnlijk een stukje van jullie wederwaardigheden gemist. Maar jullie gebruiken jullie tijd rondom jullie stage wel fantastisch goed. Geniet ze. ( krijg gewoon heimwee naar die tijd. Heb ditzelfde ooit in Griekenland ondernomen.) lieve groet.

Madieke

Haaa! Supervet allemaal, vooral van de vissen:P Succes met op het dek slapen, hopelijk is het minder erg als toen op de ferry naar Sardegna;) Grapje, het zal het vast dubbel en dwars waard zijn. Napels is fantastisch, de 'bloemenrivièra' (alhoewel, in de herfst..)! Neem je een bloemetje voor me mee? Kussies

Simone

Haha, leuk al die kerken!;) Maudy, ik heb nog steeds geen internetverbinding, dus ook geen skype! Hoop dat we deze week een keer via Jolien, Dirk of Yvonne kunnen skypen:)
Geniet nog van de big trip. Hou de site in de gaten! Leuke foto's ook trouwens!
X

Laura

Een voordeel van een bedje op het dek, je kunt de hele nacht sterren kijken ;). Klinkt allemaal leuk meiden en de foto's zijn ook super vet!
xxx

DDJ

Uhm... mijn excuses maar ik ben een van de achterblijvers... wat een eer even een vermelding in jullie verslag te hebben...

geniet nog even van je tijd daar... het eten staat klaar voor de 26ste (geloof ik)

Xx
Birk

Anke Smits

Meiden!
Wat gaaf! Ben jaloers op jullie! Enjoy!
Have fun!
Liefde!

Yvonne

Heeee Maudy!
Ik weet niet hoe het komt, maar de fotosessies had ik wel gezien, maar dit bericht had ik nog niet gelezen!
Vooral de foto's zijn er leuk! Lijkt me schitterend daar! Tot eind oktober Arie!

XXXX