carlijnmaudy.reismee.nl

Hospital Gossip

Na een tijdje vertoefd te hebben in het ziekenhuis, komen we op onze favoriete bezigheid uit: mensen bespreken. Zo hebben we iedere dag te maken met de schone uberdokters op de afdeling. Een korte beschrijving van onze gossip:

* Mister V (consultant van Maudy, de uberdokter die je de hele dag op de hielen dient te lopen): een oude bekende uit ons eerdere berichtje. Dit propje (dat wil zeggen: klein, dik en arrogant) heeft moeite met normale zinnen formuleren met een onderwerp erin, dat wil zeggen gebiedende wijs. Het gaat vooral om zinnen als: ga zitten, ga naar een andere dokter, enzovoort. Al is het een wonder als er uberhaupt al conversatie met studenten plaatsvindt. Maar, er blijkt een dikke, maltese student te zijn, wiens charmes vat hadden op mister V. Dat wil dan weer zeggen dat er geen plek is voor lieve (slanke) nederlandse studenten! Samenvattend zegt hij dus nooit wat, maar de luttele woorden die hij zegt zijn door zijn maltese accent en af en toe mondkapje, ook nog eens slecht te verstaan! De remedie: ja knikken en doen alsof je het begrijpt.

* Misses H: hulpje van mister V, voor wie zij als de dood is. Soms is ze aardig, soms lokt ze je met een smoesje de deur uit en doet ze die zonder pardon voor je neus op slot zodat je een half uur op de gang kan staan wachten. Gezien de beperkte aandacht van mister V. voor zijn studenten, worden zij regelmatig bij haar gedumpt.

* Dokter F: ook hulpje van mister V, echter wel een schatje. Hij zorgt voor de camera in de operatiekamer wanneer de dikke, maltese student het beeld in de patient blokkeert tijdens een operatie. Praat op de eerste plaats, en dan ook nog in begrijpbaar engels!How nice. Soms, hoe vreemd het kan klinken, maakt hij grapjes.

* Mister S (consultant van Carlijn): nog niet eerder voorgekomen in berichtjes. Hij werd erbij gehaald om het overbevolkingsprobleem bij mister V. op te lossen, met goed resultaat. Ook hij blijkt een propje te zijn (zoals bijna de hele bevolking in Malta), echter wel een vrolijk propje. Zo gaat hij dansen als zijn telefoon af gaat en maakt hij heel de dag door grapjes. Mogelijk komt dat doordat hij dagelijks uitslaapt, het is namelijk een wonder als hij minder dan een half uur te laat komt! Zo kwam hij vandaag helemaal niet opdagen. Al met al een prima uberdokter.

* Dokter M: 32-jarig hulpje van mister S, echter niet doodsbang voor zijn chief. Wel zit hij heel de dag door manieren te bedenken om vrouwen te imponeren. Maar dat is van tevoren natuurlijk al een verloren zaak. Leuk detail is dat hij bij zijn ouders woont en zijn hobby is miniatuur gebouwen schilderen, waarvoor hij momenteel een week in Dover vertoeft.

Al met al genoeg om over te praten na thuiskomt van the hospital!

Daarnaast zijn wij niet de enige die er wat van kunnen! De uberdokters doen namelijk de hele dag aan hospital politics. Dat houdt in: in het Maltees met grote gebaren tegen elkaar praten over al het drama op de werkvloer. Dit komt doordat er een groot tekort aan gynaecologen in het ziekenhuis is.

Tot zover de Mater Dei Hospital update!

Eva Papenhuijzen

Haaj Carlijn en Maudy

Klinkt echt super grappig!! Mijn eerste reactie, maar ik ben tot nu toe helemaal bij met de verhalen, het reageren schoot er steeds een beetje bij in. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers hoor. Hier in Nederland is het koud en regen en veel minder gossip ;)

Heeeel veel plezier nog samen en met jullie dokters enco..

Liefs, Eva

ps Carlijn, vandaag gehockeyd, super chill, we hebben echt weer een leuk team :D maar you'll see! xx

Thieu

Leuk script voor een Soap!

Simone

Roddeltantes! Maar heb wel meteen een leuk beeld bij al die Malteser-propjes:)

Sanne alias big sis (van C)

Hm, direct duidelijk wie McSteamy en McDreamy is. NOT. De keer dat ik Malta bezocht ben ik geen enkel persoon tegen gekomen die er ook maar in de verste verte op leek. En dan ben ik nog wel het hele eiland rond gecrosst. Maar daar kunnen zij ook niets aan doen. Ze zijn nu eenmaal een mengelmoesje van alle landen waar ze door omsingeld worden. En zo ook hun inheemse taaltje. Ik kan goed begrijpen dat je denkt er af en toe iets van te kunnen maken maar uiteindelijk toch tot de conclusie komt dat het om een heel ander onderwerp gaat.
Fijn om te lezen dat jullie enigszins iets 'leren' en daar ook daadwerkelijk de kans toe krijgen... Het heet niet voor niets Stage.
Overigens de foto's zijn Geweldig. Ondanks dat je door de bewegwijzering nooit op de plek komt wat je van te voren uitgedacht had, is het een hartstikke mooi eiland. Lucky you's en zeker met jullie weer.
Geniet ervan!
liefs
Sanne

onnie

Hoi Maudy,
Heb jullie verhalen met veel plezier gelezen. Véél leuker dan een doktersromannetje!
Geniet ze.
Onnie!

roan

hey, de sfeer zit er dus al lekker in.
leuk om te verfilmen..

Femke

Haha! Super vet,.. ben erg benieuwd naar de volgende aflevering :)

Nas

Heb vandaag effe al jullie verhalen in een keer gelezen(had effe geen zin DBC`s:p)

Klinkt allemaal mega cool, ik wil daar ook zijn:(

(k)