carlijnmaudy.reismee.nl

Arrivederci!

Weer veilig en wel thuis willen we jullie toch nog even iets vertellen over onze laatste week Italië.

Na het saaie en koude Perugia kwamen we terecht in het bruisende doch ook koude stadsleven van Firenze (oftewel Florence). Na een powerwalk door de stad gingen we de volgende dag Toscane per scooter verkennen. We hadden allebei geen enkele ervaring met scooterrijden, waardoor het enigszins begon met horten en stoten. Uiteindelijk bleken we natuurtalenten te zijn, althans, dat vertelde de jonge Italiaanse instructeur ons. Tussendoor kregen we een goede lunch en mochten we rode wijn proeven, waarna het scooterrijden natuurlijk alleen maar soepeler ging :) het kan allemaal in Italië. Helemaal verkleumd kwamen we weer aan in Florence.

De dag daarop hadden we gepland om het middeleeuwse Siena te verkennen, we eindigden echter op het plein in de zon. We konden het niet laten na alle kou. Na een paar uurtjes opwarmen in de zon hebben we toch nog de moed bij elkaar geraapt en wat sightseeing gedaan.

Na een middagje doorgebracht te hebben in de trein, kwamen we aan in de stad der water: Venetië. In de avond bleek het een rustig stadje, maar de volgende dag bleek het zwart te zien van de toeristen. Desalniettemin hebben we ons laten meeslepen door deze mooie maar vreemde stad die net op een museum lijkt. Ondanks de pracht en praal van deze stad werd het na twee dagen toch een beetje beklemmend doordat je omringd wordt door water en de straatjes die er zijn heel smal zijn. Grappig feitje is dat er alleen maar watertaxi's zijn en dat zelfs de ambulance zich over het water vervoert. De laatste ochtend hebben we een uitstapje gemaakt naar Burano, een heeeeel klein eilandje waar alle huizen in een andere kleur zijn geschilderd. Net als in Perugia: erg leuk om te zien, maar er was geen drol te doen.

Vandaar dat we opgingen naar Verona. Nog nooit zijn wij zo hartelijk ontvangen als in dit kleurrijke en met ikea items gevulde B&B. Dit gezellige studentenstadje ging onze verwachtingen te boven. 's Avonds, al genietende van een Spritz (typisch Italiaans drankje) op het grote plein, hadden we het idee dat we ons op de Grote Markt in Nijmegen bevonden. Met de briljante Veronakaart op zak konden we de volgende dag alle sightseeing doen in één dag, zo ook het balkonnetje van Juliette.

Time flies when you're having fun en het werd alweer tijd om naar onze laatste stad te vertrekken, Bologna! Hier werden we verwacht door een Italiaans koppel met twee kids waar we die nacht zouden slapen. Ze bleken een uitgebreid Italiaans maal met verse homemade pasta en lekkere rode wijn voor ons in petto te hebben. Hier hebben we natuurlijk lekker van gesmuld. Deze ontzettend lieve man bood ook nog eens aan ons naar het vliegveld te brengen om half 7 in de ochtend.

Na tijdens de vlucht de stewards en stewardessen bestudeerd te hebben landden wij zeer dichtbij het vertrouwde Nijmegen en stond ons ontvangscomité al klaar ;)

Hopelijk hebben jullie genoten van onze avonturen, wij in ieder geval wel! :)

Arrivederci!

Antoinette

Welkom thuis. Dankjewel voor jullie verhalen en foto's.
Daardoor was het net alsof ik af en toe een stukje meegereisd heb. Lieve groet, Antoinette